Aan- of verkoop van uw huis

U heeft besloten te gaan verhuizen. Al dan niet samen met een makelaar heeft u een (nieuw) droomhuis gevonden of een koper gevonden voor de huidige woning. De eerstvolgende stap is het tekenen van een koopcontract. Dit kunt u doen bij de makelaar of u kunt met de wederpartij besluiten de notaris een koopcontract op te laten maken. Het koopcontract betekent echter nog niet dat het huis overgaat van eigenaar. De definitieve overdracht vindt plaats door het ondertekenen van een akte van levering bij de notaris en de inschrijving bij het Kadaster van een afschrift van deze akte.

Naast het opmaken van de akte van levering heeft de notaris nog andere taken in het aan- en verkoopproces. Zo zorgt de notaris ervoor dat eventuele hypotheken van de verkopende partij van de woning worden verwijderd en dat er overdrachtsbelasting voor de aankoop van de woning wordt betaald aan de Belastingdienst. Ook controleert de notaris of er geen beslagen op de woning zitten en of er andere bijzonderheden zijn.

Voor de aan- of verkoop van een garage of een stuk grond geldt hetzelfde als voor bij een woning.

Maak een afspraak bij Notariskantoor Quitz

Bent u benieuwd wat wij voor u kunnen betekenen? Bel ons vandaag nog op telefoonnummer 072 534 58 50 of maak een afspraak via ons contactformulier.